Popravak mjeraca protoka zraka-savjeti

Ovakav kvar veoma je cest na VW /Audi turbo motorima mada u principu je moguc na bilo kojem turbo motoru.Iz razloga sto se u BiH i HR dosta vozi VW pisem ovu pricicu u nadi da ce nekome mozda pomoci i ustedjeti koju marku u dzepu.I da ovo vrijedi i za ostale sve turbo motore(HDi,CDi,JTD,TD,TDi,DiTD,CDTi itd).

O cemu se radi?

Ovakav kvar kod vlasnika automobila daje utisak da je cijeli motor stradao.Medjutim problem nije tako veliki.Da bi se shvatilo o cemu se radi potrebno je znati princip na kojem pociva regulacija rada turba…Izmedju turba i zracnog filtera,nalazi se mjerac kolicine zraka koji je spregnut sa kompjuterom.Mjerac kolicine zraka je osjetljiv na prljavstinu.Zato je veoma bitno da se zracni filter mijenja sto cesce.

Sta je svrha mjeraca protoka zraka?

Mjerac kolicine zraka se sastoji od jedne zice koja se uzijava na 1000 stepeni Celsijusa.Protokom zraka preko usijane zice,zica se hladi i na osnovu toga mjerac kolicine zraka salje informaciju u kompjuter o kolicini zraka koji je usao u usisni sistem,a kompjuter na osnovu te informacije daje komandu za tacno odredjen broj obrtaja turba,odnosno za tacno odredjenu kolicinu zraka koja se puni u cilindre u tom trenutku.Ako postoji prljavstina onda ta informacija nije tacna.Naime zaprljana zica daje pogresnu informaciju o kolicini zraka.To dalje moze voditi do potpunog kvara na mjeracu kolicine zraka,odnosno do kvara u elektronici koja se nalazi u mjeracu kolicine zraka.Kompjuter odredjuje tacnu smjesu zraka i goriva.Prije je ta smjesa bila 1 omjer goriva naspram 14 omjera zraka.Danas je to 1 (gorivo)/22 (zrak) ili vise,sto daje vecu snagu motoru uz istu ili neznatno vecu potrosnju. Kompjuter komanduje broj obrtaja turba i punjenje cilindara zrakom upravo na osnovu informacije koju dobiva od mjeraca kolicine zraka.Ako je mjerac kolicine zraka zaprljan ili u najgorem slucaju pokvaren u kompjuteru se aktivira pomocni program koji daje tacno odredjenu komandu za tacno odredjen broj obrtaja turba i motor vise nije snazan kao sto je bio,nego se broj obrtaja turba regulise tkzv.pomocnim programom.To je cest kvar na VW turbo motorima.U slucaju da se desi pomenuti kvar tj.da motor gubi snagu na 3000-3500 obrtaja moj savjet je da se odmah uradi sljedece:

1.Motor mora biti hladan

2.Skinuti kleme sa baterije (akumulatora)
Naime,treba drzati kompjuter bez struje najmanje 30 minuta tako da se aktivirani pomocni program izbrise i da se sve vrijednosti koje je kompjuter zapamtio poniste.

3.U medjuvremenu skinuti mjerac kolicine zraka koji se nalazi izmedju turba i zracnog filtera.Posao nije veliki radi se o cetiri sarafa i skidanju jednog kabla koji ide do kompjutera.

4.Oprati pazljivo zicu koja se nalazi u mjeracu kolicine zraka u alkoholu.Pri tome paziti da alkohol ne dodje u elektroniku

5.Staviti novi zracni filter

6.Vratiti mjerac kolicine zraka na svoje mjesto i ukopcati kabl koji vodi do kompjutera.

7.Vratiti kleme na akumulator poslije najmanje 30 minuta

8.UPALITI MOTOR I NE VOZITI AUTOMOBIL DOK SE MOTOR NE UGRIJE.Ovo je veoma vazno jer je kompjuteru potrebno izvjesno vrijeme da “nauci” nove vrijednosti dok je motor hladan kao i kad je ugrijan!!!!

Poslije ovoga kvar je otklonjen!

U koliko vam ponovno bude po starom to znaci da cete morati izdvojiti od 250 do 1000 maraka za novi mjerac protoka kolicine zraka jer vam je stari stradao i treba ga potpuno promjeniti.Ja licno sam sve ovo uradio (od tacke 1. do tacke 8.) prije otprilike godinu dana a motor i dalje radi bez

29 komentara

  1. gdje mogu jeftino kupiti mjerac protoka zraka za Audi 2.0 iz 1993.
    Detonacija je bilo par i nakon toga mogu ga voziti na plin ali preko 3000 o/min.
    Na benzin radi ali ga isto moram vrtiti na 2000.
    Molim vas za savjet.

    Hvala

  2. e pa meni je otisao taj mjerac protoka zraka na seat ibizi 1.9tdi, pa su mi majstori rekli da to moram kupiti novo i da kosta od 200-500km. al ev vidim da ima ta neka fora sa popravljanjem pa mi nest nije bas jasno- sta da radim

  3. Imao sam isti problem i rijesio ga prema vasem savjetu samo sam ocistio sa stapicem za usi i alkoholom ostavio onih pola sata da se osusi i auto ide kao nov,velika hvala na pomoci.U pitanju je bio Golf karavan 1.9 66kW.

  4. Jedno pitanje sta ako se maf senzor promjeni dok je motor vruc i klema nije skinuta?jel to sad razlog zasto povremeno dodze kao da je maf stradao opet slabo vuce pa se nprmalizuje.jel to znaci da moram odraditi postupak kao sto ste objasnili?naravno rjec je o polovnom senzoru.

  5. Pozdrav imam seata leon 2003 god 81 kw i znalo mi se desit da na 130km/h izgubi snagu i neće dalje davvuče ponaša se kao SDI i kada ugasim upalim onda vozi normalno, i imam isto passata 1.9 tdi 66kw 1999god. I prebacim senzor sa njega na seata i vidim da mi sada odlično vuče puno bolje nego sada, ali nisam jos probao preko 130 pa ne znam kako će se ponašati, interesuje me da li mu smeta taj senzor od passata jer passat je 66kw a seat 81 ima li to ikakve veze

  6. Sve sam uradio kako je preporuka.vozim pasat 19tdi 96g 66kw.
    vozim i sve je super.Ne znan koliko vremenski vozin i sve je ok.
    Nakon te voznje ugasin motor i oden.
    Kad se vratn i ponovo krenem ne radi.ne moze dignot vise od 2000 okretaja.
    znaci posli ovakvog popravka radi ali kad ugasin motor i ponovo upalin ne radi.
    Molio bi savjet sto da radin i zna li ko sto bi moglo bit.
    Hvala.

  7. Hvala druže na objašnjenju. Puno mi je pomoglo. Bio sam u 3 servisa i niko nije znao sta je problem svi su samo nagađali i pričali gluposti. Kod mene je još bio problem sto je auto čipovano i svi su odmah govorili to je zbog čipa nemože motor izdržat i kojekakve razne gluposti. Uglavnom veliko hvala na pomoći

  8. Velika hvala za tekst. Uradio sam sve po uputama i turbina ponovo radi normalno. Mala napomena, mozda nekom bude od koristi: umjesto alkohola koristio sam nekakav sprej za ciscenje elektronskih kontakata. Mlaz iz spreja je za sekund ocistio grijac.
    Hvala ti jos jednom i svako dobro..

Komentariši