Automobilska imena

U procesu stvaranja komercijalnih proizvoda bilo koje vrste njihovo imenovanje jedan je od najvažnijih dijelova, a kad je riječ o automobilima – čija se godišnja prodaja mjeri u desecima milijuna, a vrijednost u milijardama – ime kao znak prepoznatljivosti još je važnije. Tijekom stoljeća automobilizma mogle bi se nabrojati stotine različitih marki automobila i tisuće različitih imena za pojedine modele.

S jedne strane su oni koji su trajali godinu-dvije i brzo su zaboravljeni, a s druge neveliki broj onih čija imena traju desetljećima. Ako ni po čemu drugom, u moru različitih automobila takvi su automobili posebniji barem po imenu. Proanalizirali smo ponudu postojećih marki i otkrili koji su automobili s najdugovječnijim nazivima.

Neke su marke u ovoj analizi više zastupljene, jer imaju politiku imenovanja u kojoj se neka imena koriste desetljećima, a s druge strane neke marke za svaku novu generaciju vozila koriste ili potpuno novi naziv ili novi broj. Npr. Peugeotovi pojedini modeli traju pet-šest godina, iako su njegove serije 2, 3 i 4 na tržištu odavno. Slično je i s Alfom, pa možemo pratiti razvoj od modela 145 do 147, ili od modela 155 do 159.

Prvaci dugotrajnosti su  Toyota Land Cruiser i Mercedes SL-klasa, koji su s tim nazivima postojali još 1954. Iz petog desetljeća prošlog stoljeća ime još vuče i legendarni Mini.
Starija od svih je Volkswagenova Buba, koja se počela proizvoditi 1938. godine. Naziv Buba smislili su kupci, ali ne zna se točno kad, pa smo za datum rođenja uzeli godinu kad je VW počeo isti auto zvati Bubom. Volkswagen je inače sklon dugotrajnom držanju imena.

 Primjerice, više od tri desetljeća postoje Passat, Golf i Polo, a Jetta je rođena 1980..
Marka je koja teško mijenja imena i Toyota, jer su uz Land Cruisera među najstarijim imenima još Corolla i Hilux. Ima još sličnih primjera među japanskim proizvođačima. Mitsubishi je na listi dugovječnih s Coltom i Lancerom, a Honda sa Civicom.
Talijani nisu baš previše zastupljeni, jer često mijenjaju imena. Najdugovječnija je Alfa Spider, a od Fiatovih modela "stara" je jedino Panda.

Francuza, pak, uopće nema na listi dugovječnosti, iako bi se Peugeot mogao proglasiti svojevrsnim rekorderom, zbog načina imenovanja s nulom između dviju brojki kojega se, počevši s modelom 203, drži još od 1948. godine.

Vecernji list

3 komentara

Komentariši